Good evening everyone, I started the ford Tfc and as I already heard, some work is required especially when joining the different parts but even not the same as building tamiya, this is also modelling. As often with older models of the eastern countries, the model comes in flat plates which must then be assembled and that is a real challenge. The thickness of the parts is also a problem that must be taken into account, on the other hand, the level of detail is correct and the tiny rivets are very well represented, the building must be separated in two parts: the chassis and the superstructure. I started with the superstructure; I first made the roof with plastic card because of bad joining of the plates (still missing rivets), with access doors and their photoetched hinges .
Puis je me suis attaqué à la partie avant où j'ai découpé les trappes blindées qui protègent le radiateur, il faut vraiment y aller doucement.
I then went to the front part where I cut the armored hatches that protect the radiator, you really have to work slowly.
J'ai ensuite affiné les parties latérales basses sinon l'épaisseur des plaques se verra une fois le modèle terminé.
I then refined the low sides parts because the thickness of the plates will be visible once the model completed.
Puis j'ai assemblé les différentes parties de l'avant sans trop de problèmes.
I then assembled the different front parts without any major problems.
C'est cette pièce qui fait la jonction entre l'avant et la caisse qui pose un problème de jointage, je l'ai donc refait en carte plastique pour pouvoir assembler la partie moteur et le compartiment de combat.
This is the piece that joined the front and the body and there is a big gap when trying to ajust this piece, so I remade it with plastic card in order to assemble the motor compartment and the fighting compartment.
Puis j'ai refait un radiateur puisqu'il se verra désormais.
Then I redid a radiator because it will now be visible.
J'ai aussi percé le trou pour le bouchon du radiateur et assemblé les trappes avant ouvertes avec des charnières récupérées sur le kit.
I also drilled the hole for the radiator cap and assembled the front hatches open with hinges recovered from the kit.
Et voilà c'est tout pour ce soir, la suite bientôt.
and that's all for tonight, bye bye.
Tu ne cherches pas la facilité ! Beau travail toujours aussi propre et précis.
RépondreSupprimerbonne continuation
Fréd
merci pour ton message sur mon blog je retourne le compliment sur le dernier sujet que tu à en court
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